26.3.10

Fashion Advice: Tim Gunn Discusses Fashion Building Blocks

Everyone's favorite Project Runway mentor solves all of your style conundrums. This month Tim covers some basic rules for building an outfit.

JACKET $399, MICHAEL Michael Kors; saksfifthavenue.com for stores. SKIRT $190, Theory; theory.com.

Photo Credit: Ben Goldstein/Studio D


True Colors

"Can I wear brown and black together, like a brown skirt with a black top? Are there still rules against that?"

I find that few looks are quite as chic as brown and black together. However, it's very important that it be the correct brown, because not any brown will do. I find that a deep-chocolate brown is the most successful choice to wear with black. This is especially true with accessories: deep-chocolate only! Otherwise your look will become entirely too casual to support the chic. A word to the wise: The only time that I have seen brown footwear work with black was in the case of a knee-high, chocolate suede boot and black tights. Stunning!

Dressing 101


"I'm an MBA student on a tight budget. At my last job, I rotated between three pairs of slacks and button-downs. Now, as a marketing major, I want to show more personality. Any recommendations?"

I believe women in business should dress like women. Show off your curves and celebrate your gender. Keep your slacks, and wear them with printed wrap tops that correspond to your taste. I suggest wrap tops because, like a wrap dress (God bless Diane von Furstenberg!), they let you customize the fit and give you shape. If my words about fit, fit, fit concern you, consider our secretary of state: I have the greatest admiration and respect for her, but she often looks like she's wearing menswear. Why can't more businesswomen and politicos emulate the divine Nancy Pelosi?

Metal Down Now


"I love the stud trend, but I don't think I'm edgy enough for it. Any advice for working it into my wardrobe without looking like I'm trying too hard?"

Since you love the stud trend, embrace it! I respect the fact that you don't want to look like one of London's Pearly Kings or Queens. I was just with a colleague who was wearing a neutral-color top with a stud treatment in the same hue. It wasn't even remotely over the top. But if that's too much for you, then consider studded accessories: handbags, shoes, belts. There are myriad options available, so find one that suits your taste and your lifestyle.
---
Dicas de Moda: Tim Gunn deslinda os pilares da Moda
O mentor favorito do programa Project Runaway resolve todos os enigmas do seu estilo. Este mês, Tim cobre algumas regras básicas para a construção do seu guarda-roupa.


True Colors

"Posso usar marrom e preto juntos, como uma saia marrom com um top preto? Ainda há regras contra isso?"

Acho que alguns looks são tão chiques com marrom e preto juntos. No entanto, é muito importante que seja o correcto marrom, porque não pode ser qualquer marrom. Acho que um fundo no tom chocolate negro é a escolha mais bem sucedida quando vestir de preto. Isto é especialmente verdade com os acessórios: "deep-chocolate" só! Caso contrário, o seu look se tornará inteiramente demasiado casual e não chique. Uma palavrinha de sábio: A única vez que vi o trabalho do calçado marrom com o preto foi no caso de uma bota de cano alto em camurça no tom "chocolate suede" e meias pretas. Impressionante!

Dressing 101

"Eu sou um estudante de MBA com um orçamento apertado. No meu último emprego, eu girava entre três pares de calças compridas e tee-shirts (partes de cima). Agora, como figura importante no mundo do Marketing, eu quero mostrar mais personalidade. Alguma recomendação?

Creio que as mulheres no mundo dos negócios devem-se vestir como mulheres. Mostre as suas curvas e comemore a sua sexualidade. Mantenha as suas calças, e use-as com tops de trespasse estampados que correspondem ao seu gosto. Sugiro tops trespassados porque, tal como, um vestido trespassado (Deus abençoe a Diane von Furstenberg!), permitem que possa personalizar o "caír" e dar-lhe forma. Se minhas palavras sobre a forma lhe causam preocupação, considere a nossa secretária de estado (norte americano): Tenho a maior admiração e respeito por ela, mas muitas vezes parece que ela está vestindo roupa masculina. Por que não podem mais empresárias e mulheres da política imitar a divina Nancy Pelosi?

Studs/Tachas

"Eu amo a tendência stud, mas eu acho que não chego ao extremo de usar. Algum conselho para adaptá-lo ao meu guarda-roupa sem pensarem que eu estou a tentar demasiado?"

Como ama a tendência stud, abrace-a! Eu respeito o facto de que você não se quer parecer como uma das rainhas ou reis do Pearly Londrino. Eu estava há um bocado atrás com uma colega que estava vestindo um top de cor neutra, com studs no mesmo tom. Não era nada do outro mundo. Mas se isso é demais para si, então considere acessórios com studs: bolsas, sapatos, cintos. Existem inúmeras opções disponíveis, assim que tente encontrar um que se adapte ao seu gosto e ao seu estilo de vida.


Credits to: Marie Claire

Sem comentários: